V pátek 28. února se žáci třetího a čtvrtého ročníku společně věnovali důležitému tématu finanční gramotnosti. Den jsme zahájili besedou s panem inženýrem Davidem Kopeckým, investičním poradcem, který dětem poutavou formou přiblížil základní pojmy a pilíře finanční gramotnosti. Děti se tak dozvěděly, proč je důležité nejen šetřit, ale také investovat, a zároveň zjistily, jak si mohou tyto dovednosti procvičit i doma s rodiči.
Po inspirativním úvodu pokračoval program v jednotlivých třídách podle věku žáků.
Třetí ročník propojil finanční gramotnost s angličtinou. Děti si zahrály hru, ve které si vyzkoušely nakupování v anglickém jazyce, a tak si procvičily nejen finanční pojmy, ale i komunikaci v cizím jazyce. Následovalo instruktivní video o finanční gramotnosti a práce s tematickými pracovními listy.
Čtvrtý ročník se pustil do tvorby lapbooku, interaktivní knihy, která dětem pomohla pochopit základní pojmy finanční gramotnosti. Žáci se zaměřili na rodinné příjmy a výdaje, orientaci v cenách zboží, základy bankovnictví a rozpoznávání českých mincí a bankovek.
Téma finanční gramotnosti děti zaujalo natolik, že se k němu spontánně vracely nejen v hodinách, ale i v běžných konverzacích. Projektový den tak nejen rozšířil jejich znalosti, ale také podnítil zájem o důležité téma, které jim, v budoucnu pomůže se zodpovědněji rozhodovat o financích.